2018. december 27., csütörtök

Ilyen volt 2018 és ez a terv 2019-re

Az elmúlt 1-2 hétben már megkezdtem magamban a szokásos éves számvetésem, amit IMÁDOK, elővettem a füzetem, amibe felírom a kis dolgaimat és hát az a helyzet, hogy idén MINDENT megcsináltam amit elterveztem. Sokak szerint hülyeség a határidőnapló, meg a digitális korban már minek felírni a dolgokat meg naplót írni, de szerintem az, hogy ennyire sikeres volt ez az év (talán ez volt a legjobb meg 2016), az nagyrészt ennek köszönhető. Sokat segít a fókuszálásban, a kitűzött célok tudatosításában maga a leírás folyamata és annak ellenőrzése és a listák pipálgatása. De erről már írtam a tavalyi hasonló bejegyzésemben ITT.

Na de mi minden jött össze idén?
Év elején elkezdtem főállásban dolgozni, abból időközben részmunkaidő lett, mivel találtam egy szakmai lehetőséget is, ahol az egyetem elvégzéséig tudom bontogatni a szárnyaimat. Nagyon hálás vagyok, hogy rátaláltam és ehhez amúgy az kellett, hogy elegem legyen az irodai munkámból, mert különben nem léptem volna be újra az ELTE-s álláskeresős csoportba Facebookon, ahol megtaláltam a felhívást. Amúgy most elvagyok, de azt tudom, hogy nem maradok "irodai rabszolga", ez nem élet - legalábbis számomra. Ez még inkább tudatosította bennem, hogy mit is akarok és miért dolgozom nap mint nap. Megismertem érdekes és jófej embereket, meg olyanokat is, akikről csak azt hittem, hogy jófejek és barátok vagyunk. Hát ez van.
A pénzügyeim jól alakultak, szeptemberre be tudtam időzíteni a tervezett laptopvásárlást és hát én nem vagyok egy nagy kütyüőrült, de imádom Priszcillát. Emellett tudtam spórolni egész jó ütemben a tandíjamra, volt három low budget külföldi utam, belföldi kirándulások, étteremben kajálások, kondibérlet, szóval nem csak rezsifizetés meg a kötelező dolgok.


Apropó, egyetem. Ez volt a number 1 legfontosabb, hogy felvegyenek egyetemre. Ha ez nem jött volna össze, sok tervem borult volna, de erre az eshetőségre gondolni sem akartam. Jó helyen vagyok, úgy érzem, bár furcsa kicsit megint suliba járni egy év kihagyás után. Ami még tanulással kapcsolatos: szerintem javult az oroszom, sokkal bátrabban beszélek. Nem volt tudatos, de végül kikötöttem egy magántanárnál, pontosabban egy tanárnő nem tudott vállalni és lepasszolt az orosz anyanyelvű férjének - és rengeteget számít, hogy vele beszélgetek. Ezek ugyebár a szerencsés véletlenek. :)
A másik nagy terv az összeköltözés volt és egy hét után találtunk albérletet, ami árban megfelelő volt és jó helyen van. Persze sok szempontból nem tökéletes, de én örülök, hogy ilyen hamar sikerült, február 27-én cuccoltunk be és megkezdődött egy új fejezet a párkapcsolatomban. Újfajta problémákkal néztünk szembe, de itt vagyunk és megoldjuk őket.

Rijeka fentről avagy a tengernél is a túrázáson jár az eszem
Ami 2017-ben a repülés volt, az idén a tengerpart. Idén fürödtem először tengerben, de megmondom őszintén, a közeljövőben nem tervezünk több tengerparti nyaralást, valahogy nem ez a mi világunk. Persze jó volt, ahogy Prága is és a Tátra, utóbbiból úgy néz ki hagyomány lesz lassan, mert már tervezzük a következő túránkat.
Idén végre többet kirándultunk belföldön, ez is tervben volt: többször jártunk a Dunakanyarban és még egy wellness hétvége is összejött Esztergomban. Sőt, strandoltunk a Velencei-tónál, ahol én korábban sosem fürödtem. 2019-ben lesz kocsink, szóval messzebbre is el tudunk merészkedni országon belül is. 
Idén voltam először tüntetni, ami amúgy szomorú, de azért gondoltam megemlíteni, mert ez is ilyen első dolog volt idén. De hogy mondjak valami pozitívabbat: többször jótékonykodtam, amire nagyon büszke vagyok, mert korábban azt gondoltam, hogy jaj, majd ha sok pénzem lesz, de ez nem így működik. Kerestem a lehetőségeket, mi az, amihez én is elég vagyok és az a pár ezer forint, amivel időnként hozzájárulhatok egy jó ügyhöz.


Április óta rendszeresen járok konditerembe. Legalábbis heti kétszer megoldottam és mellette futottam. Már nem Lifetilt-ezek, ennek több oka van. Táplálkozásban kísérletezgetek még, mi a jó nekem, egyre többet tudok szerencsére, igyekszem művelni magam e téren. Viszont most kicsit módosultak a célok, már nem a külsőm miatt csinálom (amúgy izmosodtam és sokat változott a testem, de persze elégedett nem vagyok még mindig), hanem mert élvezem és egészséges szeretnék lenni. Kitűztem magamnak végre egy célt, amit már egy ideje halogatok: 2019-ben lefutom a félmaratont. Örülök, hogy ilyen szinten beépült a hétköznapjaimba a sport, ki tudja, lehet jövőre kipróbálok valami újat.

Gyakorlásképp végigfotózok mindent, amit előttem már mindenki lefotózott
Nem volt kifejezetten tervezve, de nyáron vettünk egy Nikon D5300-at és elkezdtünk ismerkedni a fényképezéssel. Ez is egy olyan dolog volt, ami már régóta érdekelt, most az anyagiak is kedvezőek voltak, bár még millió forintot rá lehet később költeni erre a hobbira, most csak élvezem, hogy kísérletezgetek és normális képeim vannak a telefonosak helyett. És mindig is tudtam, hogy Nikonom lesz, ne kérdezzétek, honnan. Sok ötletem van ezzel kapcsolatban is.
Szerettem volna idén is tetováltatni, de beláttam, hogy ez most nem annyira fontos, hogy kiadjak érte súlyos 10ezreket, ráérek még. Viszont egy isteni sugallatra barátnőmnek egy tetoválás-utalványt ajándékoztam születésnapjára, szóval végül is közreműködtem egy tetoválás elkészülésében. :D 

És mi lesz 2019-ben? Folytatjuk - mondá a Fidesz és mondom most én is, mert körülbelül az lesz, mint eddig. Vannak már tervek: az említett félmaraton, költözés, autóvásárlás, 3-4 külföldi út, még több belföldi kirándulás. Szeptemberben kezdődök az utolsó félévem a suliban, szeretnék ismét egy sikeres szakzárást összehozni. Illetve szeretném sok apró lépésben környezetbaráttá tenni a háztartásom és jobban odafigyelni a környezetvédelemre, bár már szerintem idén ráléptem erre az útra. Nemrég hamvaiból feltámadt metalhead énem pedig megjutalmazom egy fesztiválmentes év után egy Brutal Assaulttal. Unatkozni nem fogok, az biztos.


És akkor pár random kedves dolog az évből így a végére:
Az idei év abszolút zenei kedvence: Apey and the Pea. Nagyon durván rákaptam.
Kedvenc szám: Thy Catafalque - Tenger, tenger és a kedvenc albumom is tőle a Geometria. Kátai Tamás nem tud hibázni, kész.
Legjobb koncert: kevés koncerten voltam, de talán Lana Del Rey, mert sosem gondoltam, hogy látni fogom Őt élőben. <3 
Legjobb buli: Nest of Plagues koncert és előtte alapozás nálunk. Nem tudom, hogy tudtunk 10 embert leültetni egy garzonban.
Kedvenc találkozás: Nastyaval ismét találkoztunk Moszkva után Budapesten.
Film: Bohemian rhapsody. Azért ha már én egy mozira kétszer befizetek, az jelent valamit.
Egy jó nap: a második évfordulónk.
Egy könyv, ami tetszett: Jón Kalman Stefánsson: A halaknak nincs lábuk. Külön élmény volt dedikáltatni a könyvfesztiválon. :)
Egy meglepő dolog: karácsony-lázban égtem, ami tőlem szokatlan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése